Від крафтового виробництва до смаколиків для військових, – завдяки гранту підприємниця змогла розширити свій бізнес

Мешканка Кіровоградської області Софія Римар завдяки гранту розширила власне виробництво у крафтовому сегменті та створила волонтерський осередок, де дівчата добровольці виготовляють поживні сухпайки, які потім відправляються на передову.

Софія Римар має бізнес із виготовлення крафтової продукції з 2022 року, за цей час підприємниця під власною торговою маркою «Літо цілий рік» підкорила український ринок та здобула популярність за межами Кіровоградської області, де започаткувала власну справу. Жінка виробляє 45 різновидів гідрованої смачної продукції  з власних авторських рецептур.

«Представлена свого часу бізнес-ідея із масштабування діяльності була прямою відповіддю на активно зростаючий попит споживачів на корисні солодощі, десерти, швидкі снеки, джерги, пастилу та іншу продукцію, яку я виробляю з місцевих інгредієнтів і дегідрую. Між іншим, ця тенденція є актуальною як для ринку Кіровоградської області, так і для всієї країни. Крафтове виробництво такого напрямку дуже адаптивне та дає змогу вести підприємницьку діяльність навіть в умовах невизначеності, задовольняючи потреби у харчових продуктах у надзвичайних ситуаціях. Мою продукцію купують на подарунки та свята, в дорогу, для дітей – як корисну заміну солодощів», – розповідає Софія Римар.

Спочатку підприємство «Літо цілий рік» працювало на власних потужностях, проте підприємниці хотілося розширити можливості, закупити оновлене виробниче обладнання, сучасніші меблі, збільшити площі своїх цехів із виділенням окремої пакувальної зони готової продукції. Саме тому Софія Римар взяла участь у грантовій програмі від «Власна справа», що дало їй змогу значно розширити можливості. Підприємниця створила два нові робочих місця на своєму виробництві. Також змогла реалізувати справді успішний волонтерський проєкт – осередок, де дівчата добровольці виготовляють поживні сухпайки для військових. «Виготовляю сухі пайки для ЗСУ, зокрема, поживні високобілкові джерки (це снек, який готується шляхом тривалого сушіння тонко нарізаних скибочок м’яса), супів та борщів швидкого приготування. Такі їстівні набори можуть зберігатись тривалий час і при цьому не потребують особливих умовах зберігання», – наголошує грантерка.

Окрім допомоги українському війську, підприємниця проводить майстер-класи з виготовлення гідрованої продукції для дорослих і дітей, а також відвідує тематичні зустрічі із жінками-підприємницями Олександрії, де навчає тонкощам ведення бізнесу в умовах воєнного стану.

«Я маю багато близьких друзів-підприємців, які  готові підтримувати та ділитися досвідом розвитку власної справи. Та моєю метою була не лише оптимізація виробничого процесу, а й сприяння розвитку громади рідного міста та місцевої економіки», – підкреслює Софія Римар.

Якщо у вас є креативні ідеї та бажання взяти участь у грантовій програмі не втрачайте свій шанс, скористайтеся грантовою програмою «Власна справа».

Є питання? Звертайтеся на гарячу лінію Кіровоградського обласного центру зайнятості (тел. +38 (093) 478 70 81) або до офісів  підтримки малого і мікробізнесу «Зроблено в Україні», що діють на базі Кропивницької, Олександрійської, Новоукраїнської та Голованівської філій обласного центру зайнятості, деталі тут: https://salo.li/DF85FC6

 


Які зміни  відбулись у законодавстві щодо повідомлення про прийняття працівника на роботу?

 

Насамперед нагадаємо, що роботодавцям забороняється застосовувати працю громадян без належного оформлення трудових відносин, вчиняти дії, спрямовані на приховування трудових відносин. Одним із елементів легалізації зайнятості є повідомлення роботодавця державній податковій службі про прийняття працівника на роботу (ст. 50 Закону України “Про зайнятість населення”).

Також нагадаємо, що за загальним правилом застосування праці іноземців або осіб без громадянства передбачає отримання роботодавцем дозволу в Державній службі зайнятості.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 (із змінами) затверджено Повідомлення про прийняття працівника (домашнього працівника) на роботу/укладення гіг-контракту (додаток 1 до постанови). Урядовою постановою від 21 лютого 2025 року № 184 (набрала чинності                           26 лютого 2025 року) зазначений додаток 1 викладено в новій редакції. На відміну від попередньої чинна форма повідомлення містить також інформацію про громадянство працівника – зазначається, що працівник є громадянином України (код 1) чи іноземцем або особою без громадянства (код 0).

Вся інформація про видачу дозволів на застосування праці іноземців та осіб без громадянства доступна на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://www.dcz.gov.ua/employer/foreign

Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2025 року № 184 доступна на урядовій вебсторінці, посилання тут: https://salo.li/3999464

 

#Праця_іноземців

 

 


Робота є! Інгульська шахта пропонує працевлаштування з бронюванням

 

Інгульська шахта Державного підприємства «Східний гірничо-збагачувальний комбінат» – підприємство, що понад півстоліття здійснює видобуток уранової руди і виробництво концентрату природного урану.

Наразі Інгульська шахта потребує працівників: гірників, машиністів, електрогазозварників, прохідників, апаратників сепарування, геологів, дробильників, маркшейдерів, монтерів колій, мотористів вентиляційної установки, роздавальників вибухових матеріалів, стовбурових, кухарів, лаборантів, комірників та ін.

Підприємство забезпечує:

•  щомісячне преміювання за результатом виконаної роботи;

•  перевезення працівників підприємства;

•  можливість навчання та підвищення кваліфікації безпосередньо на виробництві;

•  спецодягом тощо.

Яку заробітну плату пропонує роботодавець?

• головний геофізик 36 000 грн,

• гірник 22 000-31 000 грн,

• геолог 29 000 грн,

• електромеханік 28 000 грн,

• кріпильник 25 000 грн,

• майстер гірничий  25 000 грн,

• стовбуровий (підземний) 24 000 грн,

• кріпильник 25 000 грн,

• гірник з ремонту гірничих виробок  25 000 грн,

• електрогазозварник 24 000 грн,

• машиніст тепловоза 21 000грн,

• оператор з геофізичного випробування корисних копалин 20 000 грн.

Дізнатися більше про вимоги до потенційних кандидатів, основні функціональні обов’язки за посадами, умови роботи, заробітну плату за посадами, графік роботи тощо ви можете, звернувшись до Кропивницької філії  Кіровоградського обласного центру зайнятості за тел. (044) 244 94 93.

Довідково. Тим, хто бажає працювати за вказаними вакансіями, однак які не мають професійних знань, на базі Білозерського професійного гірничого ліцею такі професії можна опанувати

 


Цифрова освіта та медіаграмотність: опануй легко і просто навички майбутнього

 

«Цифрова освіта та медіаграмотність у професійній діяльності та повсякденному житті» - курс від Сумського центру профтехосвіти Державної служби зайнятості.

Цей курс для всіх, незалежно від професії, віку чи попереднього досвіду роботи з цифровими технологіями.

Цей курс допоможе вам легко адаптуватися до змін цифрового світу, підвищити свою професійну ефективність і забезпечити комфортне використання цифрових технологій у повсякденному житті.

Основи медіаграмотності (як критично оцінювати інформацію, розпізнавати фейки та захищати себе від маніпуляцій),  основи цифрової безпеки (як убезпечити свої дані та уникати кіберзагроз) і як ефективно використовувати цифрові інструменти в роботі та побуті – все це у програмі курсу.

Тривалість курсу: 0,2 міс.

Форма навчання: онлайн

Початок занять: 04 березня 2025 року, а також 12 та 19 березня цього року.

Навчання безкоштовне для зареєстрованих безробітних.

Для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни навчання також безкоштовне та проходитиме у рамках  експериментального проєкту з організації професійного навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни в закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної служби зайнятості. Все про проєкт тут: https://salo.li/902e0FE.  Все про навчання учасників бойових дій за посиланням: https://salo.li/EEE5a2e

Розвиток цифрової освіти та медіа-грамотності є основою успішного майбутнього, де кожна людина буде не лише споживачем, але й активним учасником цифрового світу. Не втрачайте шанс опанувати нові навички легко та доступно! Чекаємо на вас!

Зацікавила інформація? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування.

Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#служба_зайнятості #професійне_навчання

 


Які документи подають роботодавці до центру зайнятості для організації професійної підготовки жінок за традиційно чоловічими професіями?

 

Нагадаємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1302 затверджено Порядок реалізації експериментального проєкту щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були традиційно недостатньо представлені.

Пунктом 10 вказаного Порядку передбачено, що професійне навчання організовується на замовлення роботодавця шляхом подання до філії обласного центру зайнятості за місцезнаходженням роботодавця заяви про потреби у навчанні фахівців роботодавця. Форма цієї заяви затверджена наказом Державного центру зайнятості від                   07 лютого 2025 року № 23. Цим же наказом затверджено примірну форму договору про організацію професійного навчання на замовлення роботодавця та форму заявки на організацію професійного навчання/підтвердження щодо можливості навчання особи в закладі освіти.

Все про навчання жінок за експериментальним проєктом на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням: https://salo.li/70e3720

Є запитання щодо реалізації проєкту або організації навчання за ним? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування, контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

 


Питання – відповідь

 

Які документи подають роботодавці до центру зайнятості для організації професійної підготовки жінок за традиційно чоловічими професіями?

 

Нагадаємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1302 запроваджено реалізацію протягом двох років експериментального проекту щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були традиційно недостатньо представлені. Цією ж постановою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були традиційно недостатньо представлені.

Пунктом 10 вказаного Порядку передбачено, що професійне навчання організовується на замовлення роботодавця шляхом подання до філії обласного центру зайнятості за місцезнаходженням роботодавця заяви про потреби у навчанні фахівців роботодавця. Форма цієї заяви затверджена наказом Державного центру зайнятості від 07 лютого 2025 року № 23. Цим же наказом затверджено примірну форму договору про організацію професійного навчання на замовлення роботодавця та форму заявки на організацію професійного навчання/підтвердження щодо можливості навчання особи в закладі освіти.

Примітка. Отримати вищевказані документи можна в філіях обласного центру зайнятості.

Ознайомитись з іншою інформацією щодо експериментального проекту можна на вебсторінці Державного центру зайнятості.

 

https://www.dcz.gov.ua/profnavch/navchwomen

 

#Електронний_кадровий_клуб

 

 


У яких закладах освіти жінки-учасниці експериментального проєкту можуть пройти профнавчання?

 

Перш за все зазначимо, що під експериментальним проєктом мається на увазі проєкт щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були традиційно недостатньо представлені. Цей проєкт реалізується відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1302.

Відповідно до пункту 12 Порядку реалізації експериментального проєкту щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були традиційно недостатньо представлені, затвердженого вказаною урядовою постановою, особа здійснює вибір закладу професійної (професійно-технічної) освіти для проходження професійного навчання. Такий вибір здійснюється з числа закладів, визначених у переліку закладів професійної (професійно-технічної) освіти, сформованому Міністерством освіти і науки України.

Перелік закладів освіти для організації професійного навчання зареєстрованих безробітних та (або) їх проживання в період навчання в Кіровоградській  області  доступний на вебсторінці обласного центру зайнятості, посилання тут https://salo.li/B10b8dE

 

 

#Правовий_порадник_шукача_ роботи


 

Застосування супутникового зв’язку Starlink: впровадження інновацій зі службою зайнятості

 

Що таке Starlink? Це інноваційний проєкт, який завдяки мережі супутників та спеціальному терміналу із супутниковою антеною забезпечує доступ до широкосмугового інтернету в будь-якій точці планети. 

Starlink дасть можливість залишатися на звʼязку там, де немає альтернатив – стаціонарний та мобільний інтернет не працює через пошкодження, в тому числі й унаслідок воєнних дій, чи відключення енергопостачання. Або ж у відповідному місці взагалі немає покриття. 

Є бажання навчатися як налагоджувати та застосовувати супутниковий зв’язок Starlink? Державна служба зайнятості готова вам допомогти. На базі Сумського центру профтехосвіти Державної служби зайнятості 17 березня 2025 року стартують курси підвищення кваліфікації «Налагодження та застосування супутникового зв’язку Starlink: курс користувача».

Упродовж п'яти днів будуть розглянуті наступні модулі: що таке  Starlink, його види, модифікації,  основні принципи роботи системи зв’язку, умови роботи, шляхи живлення, комунікації терміналів із супутниками, можливості управління та налаштування, безпека використання терміналів, діагностика та вирішення проблем.

Форма навчання: онлайн.

Ви бажаєте використовувати альтернативні засоби забезпечення інтернету? Недостатньо знань? Поспішайте на навчання!

Навчання безкоштовне для зареєстрованих безробітних.

Для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни навчання також безкоштовне та проходитиме у рамках  експериментального проєкту з організації професійного навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни в закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної служби зайнятості. Все про проєкт тут: https://salo.li/902e0FE.  Все про навчання учасників бойових дій за посиланням: https://salo.li/EEE5a2e

Зацікавила інформація? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування.

Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#служба_зайнятості #професійне_навчання

 


 

Які зміни відбулись у законодавстві щодо сплати адміністративно-господарських санкцій за не виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю?

 

Законом України від 15 січня 2025 року № 4219-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю” внесено зміни до Кодексу законів про працю України та законів України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”, “Про на випадок безробіття”, “Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування”, “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні”, “Про соціальні послуги”.

Закон набрав чинності з 1 березня 2025 року та вводиться в дію з 1 січня 2026 року (крім окремих його положень).

Передбачено, зокрема, що нарахування і сплата адміністративно-господарських санкцій підприємствами, які не забезпечили виконання нормативу робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю буде замінена на сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.

Адміністрування сплати зазначеного внеску буде здійснювати Пенсійний фонд України – це відбудеться не раніше 1 січня 2026 року з прийняттям законів України щодо внесення змін до деяких законів України та Податкового кодексу України щодо передачі адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування органам Пенсійного фонду України. До прийняття таких законів адміністрування внеску буде здійснювати державна податкова служба.

Закон України від 15 січня 2025 року № 4219-IX доступний на парламентській вебсторінці, посилання тут: https://surl.li/lvawhy

 

#Електронний_кадровий_клуб

 

 

 


Першою переможницею гранту для молоді на Кіровоградщині стала

SMM-менеджерка

25-річна кропивничанка Пільчик Єлизавета – перша на Кіровоградщині переможниця молодіжної складової грантової програми «Власна справа». Грант вона отримала для старту у власний бізнес у сфері маркетингу, працюючи як SMM-менеджер та контент-мейкер.

Бізнес-ідея – це розкрутка і просування компаній, брендів, вебсайтів, товарів і послуг в соціальних мережах – Facebook, Instagram, Twitter, Youtube та інших.

Більше року грантерка працювала в SMM-агенції, де вона не лише вдосконалила професійні навички, а й здобула безцінний досвід комунікації з клієнтами, просування бренду та послуг в соціальних мережах. Налагодила й корисні знайомства та зарекомендувала себе як кваліфікована спеціалістка. «Я впевнена що саме цей досвід стане міцною основою для успішного розвитку мого бізнесу і допоможе мені ефективно вирішувати завдання, пов’язані із залученням покупців із соціальних мереж, підвищенням іміджу компаній, а також впізнаваності та популярності їх товарів або послуг», – ділиться Є. Пільчик.

Попит на SMM-менеджерів у Кропивницькому зростає, а отже збільшується й конкуренція серед фахівців. Однак підприємиця сподівається, що її бізнес-ідея буде реалізована. 

Відтак, був розроблений бізнес-план, який допоміг дівчині чітко вибудувати вектор руху, зрозуміти, які ресурси потрібні для досягнення поставлених цілей, і прогнозувати фінансові результати. Бізнес-план успішно пройшов захист. Як результат ­– вдалося отримати грант на придбання фотокамери, ноутбука, акумуляторів та зарядного пристрою. Тож старт взято.

 «Крок за кроком моя справа набирає обертів. Поки що працюватиму самостійно. Сподіваюсь, що все у мене вийде і вже через три роки я знову подаватимуся на грант задля розширення своєї агенції та залучення працівників», – натхненно говорить Єлизавета. 

Якщо вам від 18 до 25 років, у вас є бізнес-ідея, план її реалізації, однак вона потребує фінансової підтримки, не втрачайте унікальну можливість її виграшно представити та реалізувати. Не зволікайте, зробіть перший крок до своєї мрії – беріть участь у грантовій програмі та виборюйте перемогу! Фінансова підтримка від держави відкриває перед вами нові перспективи для економічної самостійності та розвитку молодіжного підприємництва.

 


 

Кропивницький слідчий ізолятор потребує інспекторів: зарплата

від 10 000 грн

 

Вакансії інспекторів відділу режиму та охорони пропонував незайнятим громадянам представник державної установи «Кропивницький слідчий ізолятор» під час міні-ярмарку вакансій, що відбувся днями у Кропивницькій філії Кіровоградського обласного центру зайнятості.

Фахівці відділу по роботі з персоналом коротко ознайомили присутніх з основними напрямками діяльності установи та поінформували про обов’язки молодшого інспектора відділу режиму і охорони. Це, зокрема: несення служби на закріплених постах; забезпечення режимних вимог, нагляду безпеки в слідчому ізоляторі; здійснення контролю за вимогами законодавства щодо виконання та відбування кримінальних покарань. Графік роботи позмінний, стаж роботи не вимагають, є перспективи кар’єрного зростання під час служби. Однією з важливих умов працевлаштування є придатність до проходження військової служби за станом здоров’я. Під час прийому на роботу обов’язковим є проходження медичного огляду. Грошове забезпечення роботодавець пропонує від 10 000 гривень.            

Учасники заходу активно спілкувались між собою, ставили різнопланові запитання, на які отримали вичерпні відповіді. У міні-ярмарку вакансій взяли участь 7 осіб, двоє з них зацікавились пропозицією роботодавця. Охочим запропонували відвідати установу для більш детального ознайомлення з умовами праці та розв’язання питання щодо подальшого працевлаштування.

 

 


 

Форма звітності № 3-ПН : яка інформація має бути зазначена в таблиці основних даних про вакансії?

Насамперед нагадаємо, що роботодавці зобов’язані своєчасно та в повному обсязі подавати до центрів зайнятості інформацію про попит на робочу силу (вакансії). Ця інформація подається за формою звітності №3-ПН «Інформація про попит на робочу силу (вакансії)».

Форма звітності та порядок її подання затверджені наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року № 565/37901.

Зазначена форма звітності містить таблицю “Основні дані про вакансію(ї)”. У ній зазначаються професійні назви робіт, кількість вакансій, розмір заробітної плати, характер виконуваної роботи, місце виконання робіт, спосіб укомплектування вакансій. У примітках може зазначатися додаткова інформація (у разі потреби).

Таблиця підписується керівником юридичної особи (підприємцем).

Корисна інформація про форму звітності № 3-ПН доступна на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://salo.li/B3322Fa

Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

 

 


Є бажання опанувати перспективну професію у сфері відновлюваної енергетики? Навчайтеся!

 

Якщо вас цікавить робота у сфері сонячної енергетики – тоді цей курс для вас!

«Монтаж та проєктування сонячних електростанцій» - курс, що пропонує Сумський центр професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості!

Кому підходить курс

         працівникам зі сфери сонячної енергетики, які хочуть навчитись монтувати станції;

         працівникам СЕС, які тільки починають свій шлях у кар’єрі і хочуть отримати додаткові знання;

         електрикам, будівельникам та іншим технічним фахівцям для отримання нової професії.

На курсі ви отримаєте знання і практичні навички щодо:

         основ проєктування СЕС – розрахунок потужності, вибір обладнання, підготовка технічної документації;

         монтажу і підключення – встановлення сонячних панелей, інверторів, контролерів та акумуляторних систем;

          обслуговування та ремонту – діагностика несправностей;

         обслуговування електричних з’єднань та модулів;

         енергетичного менеджменту – розрахунок ефективності роботи СЕС, оцінка економічної доцільності та оптимізація енергоспоживання;

          технічних та юридичних та аспектів – підключення до загальної мережі, оформлення «зеленого тарифу», нормативні вимоги.

Старт: 18 березня

Форма навчання:  онлайн, практичні заняття - на виробництві.

Тривалість: 10 днів

Вартість навчання: безкоштовно для зареєстрованих безробітних та ветеранів. Для учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни навчання проходитиме у рамках  експериментального проєкту з організації професійного навчання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни в закладах професійної (професійно-технічної) освіти державної служби зайнятості. Все проєкт тут: https://salo.li/902e0FE.  Все про навчання учасників бойових дій за посиланням: https://salo.li/EEE5a2e

Не втрачайте шанс опанувати нові навички легко та доступно! Станьте фахівцем у галузі сонячної енергетики!

Зацікавила інформація? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#служба_зайнятості #професійне_навчання


 

Агродрон – ваш новий помічник у точному землеробстві!

Сучасне сільське господарство стрімко змінюється, і дрони стають незамінними помічниками аграріїв. Освоєння технології внесення добрив і засобів захисту рослин за допомогою агродронів відкриває нові можливості для підвищення врожайності, економії ресурсів та збереження навколишнього середовища.

Що дає ця компетентність?

  • Точність та ефективність – рівномірне розподілення добрив і ЗЗР на полях будь-якої складності;
  • Економія  часу і ресурсів – скорочення витрат на паливо, робочу силу та хімічні препарати;
  • Безпека для працівників – мінімізація контакту людей з хімікатами;
  • Екологічність – зменшення негативного впливу на ґрунт і воду.

Мрієте опанувати компетентність «Використання агродрона при внесенні добрив та засобів захисту рослин (для сільського господарства)»?

Навчання стартує 12 березня 2025 року на бaзi Сумського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.

Тривалість навчання – 0, 3 місяця.

Отримайте сучасні знання та станьте частиною майбутнього аграрного сектору!

Не відкладайте мрію на потім – зробіть перший крок уже сьогодні!

Є інші питання щодо організації професійного навчання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

Онлайн-графік формування навчальних груп можна переглянути тут: https://is.gd/A1GYNF

#служба_зайнятості #професійне_навчання

 


Популярні питання до Служби зайнятості від роботодавців

 

Більшість представників новоствореного бізнесу стикаються з потребою пошуку персоналу вперше, тому якісні консультації спеціалістів Державної служби зайнятості допомагають їм правильно підходити до цього важливого питання.

Серед популярних запитань:

Як подати вакансію до центру зайнятості?

Міністерство економіки України затвердило наказ «Про затвердження форми звітності № 3-ПН» (https://surl.li/wiopwm ), який регулює подання інформації про попит на робочу силу (вакансії).

Відповідно до цього наказу, роботодавець зобов’язаний подати запит на вакансію не пізніше ніж через три робочі дні з дати її відкриття.

Це можна зробити двома способами:

  1. Онлайн через електронний кабінет

Необхідно отримати кваліфікований електронний підпис та через

персональний кабінет заповнити всі необхідні дані.

  1. У паперовій формі

Документ має містити засвідчений підпис керівника, фізичної особи-підприємця або уповноваженої особи.

Подання здійснюється до центру зайнятості за місцем ведення господарської діяльності.

Використання електронного кабінету суттєво економить час.

Однак, якщо роботодавець звернеться до центру зайнятості особисто, спеціалісти допоможуть правильно оформити опис вакансії. Вони пояснять, на що варто звернути особливу увагу та які аспекти підкреслити під час відбору кандидатів.

Основні критерії для опису вакансії:

  • основні функціональні обов’язки;
  • рівень зарплати;
  • умови праці;
  • режим роботи;
  • вимоги до працівників;
  • місце виконання роботи.

Після подачі такої заявки, які інструменти добору працівників використовуються фахівцями державної служби зайнятості?

Добір кандидатів здійснюється серед зареєстрованих у центрах зайнятості безробітних, відповідно до всіх вимог роботодавця.

Окрім допомоги фахівців, роботодавці можуть самостійно підбирати працівників через зручну онлайн-систему служби зайнятості.

Детальніше за посиланням: https://is.gd/A1u5g7

З усіх питань щодо роботи та послуг Державної служби зайнятості звертайтеся на «гарячу лінію» за номером 0 800 600 288 у робочий час.

Є інші питання сфери зайнятості ? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: 👉http://surl.li/pacfp

#Електронний_кадровий_клуб#  

 

 


Від домашньої міністудії до власного бізнесу: професійне зростання Катерини Костенко

 

23-річна Катерина Костенко – одна із перших на Кіровоградщині подалася на участь в урядовій програмі «Власна справа» і отримала перемогу.

Бажання особистісного розвитку та сумлінної праці вразили комісію Кіровоградського обласного центру зайнятості, якій молода дівчина презентувала власну бізнес-ідею. У чому ж полягає сенс її бізнесу? Це створення якісного відеоконтенту для приватних та корпоративних клієнтів, включаючи зйомку подій, рекламні ролики, відео для соціальних мереж, музичні кліпи та персональні портфоліо. Цільовою аудиторією бізнес-ідеї є приватні люди та бізнес-клієнти. Дівчина планує вести професійну діяльність як у фотостудії,  так і інших локаціях.

Як зазначає Катерина Костенко, вона хоче працювати відеографом не лише у місті Кропивницький, а й за його межами, а також проводити зйомки для бізнесів, приватних клієнтів та запроваджувати ініціативу в громадській відеозйомці. Респодентка вважає, що в результаті це принесе успіх для неї, як для особистості, для подальшої самореалізації та професійного зростання. Вона бажає приносити користь клієнтам у своїй роботі, а також користуватися попитом на ринку праці. 

Саме через це Катерина Євгеніївна вирішила податись на грант, аби мати змогу придбати необхідне обладнання і відкрити власну справу.

К. Костенко доповнила, що пройшовши навчання зі зйомки предметних продуктів, вона отримала можливість працювати з бізнесами. Вже почала напрацьовувати особистий бренд в соціальних мережах та співпрацювати з першими клієнтами на бартерній основі: вони її рекламують, а вона їх знімає. «На даний момент знімаю на мобільний телефон. Маю домашню міністудію для обробки відеоматеріалів, тому технічні можливості трохи обмежені, треба більші потужності» –зазначає підприємиця. 

Зокрема, планує придбати планшет, який має потужності для редагування відео. Для якісної зйомки – бездзеркальну фотокамеру, рюкзак для фотокамери зі змінним об’єктивом, об’єктив до фотокамери та карти пам’яті.

Перемога у грантовій програмі та фінансова підтримка дозволить створювати якісний контент, підвищувати впізнаваність бренду, ефективно презентувати продукт чи послугу, документувати важливі події, професійно підходити до монтажу та кольорокорекції, забезпечувати постійний потік контенту. Респодентка зазначає переваги власного бізнесу, які відрізняються від бізнесу конкурентів: якість роботи та професійне обладнання, високоякісний монтаж та постпродакшн, креативність і здатність «розповісти історію», знання актуальних трендів, гнучкість у часі та місці роботи, відмінне розуміння потреб бізнесу, позитивний досвід роботи з клієнтами та надійність, постійний розвиток і вдосконалення навичок.

Великими плюсами для подальшого розвитку власної справи є вже здобуті досвід, пройдене навчання, розуміння потреб клієнта та сучасний підхід до роботи. У майбутньому Катерина мріє стати лідером у даній сфері у м.  Кропивницький, з перспективою роботи по всій країні, а також співпрацювати з зарубіжними бізнесами. Саме таким чином людина маленькими, але впевненими кроками творить великі відкриття.

 


«Цифрова еволюція бізнесу: CRM, ШІ та хмарні технології в дії»

 

Світ цифрових технологій змінює підходи до ведення бізнесу. Автоматизація процесів, ефективна взаємодія з клієнтами та оптимізація роботи з даними – ключові переваги сучасних CRM-систем, штучного інтелекту та хмарних рішень.

Що дає ця компетентність?

  • CRM-системи – контроль усіх взаємодій із клієнтами, автоматизація продажів і покращення сервісу;
  • Штучний інтелект – аналіз великих масивів даних, прогнозування попиту та персоналізація підходів до клієнтів;
  • Хмарні технології – швидкий доступ до даних із будь-якої точки світу, безпека та масштабованість бізнес-процесів.

Мрієте опанувати нову компетентність  «Використання програмного забезпечення CRM  (автоматизація взаємодії між клієнтами та постачальниками), штучного інтелекту та хмарних технологій у професійній діяльності?

Навчання починається 24 березня 2025 року на бaзi Сумського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.

Тривалість навчання – 0,3 місяця.

Опановуйте цифрові інструменти та виведіть свою професійну діяльність на новий рівень!

Не відкладайте мрію на потім – зробіть перший крок уже сьогодні!

Є інші питання щодо організації професійного навчання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

Онлайн-графік формування навчальних груп можна переглянути тут: https://is.gd/A1GYNF

 

#служба_зайнятості #професійне_навчання

 

 


Чи можуть роботодавці в інформації про вакансії висувати вимоги щодо наявності професійних компетенцій?

 

Так, можуть.

Нагадаємо, що форма звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)” затверджена наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року                    № 827-22. У пункті 1.10 Відомості про вакансію(ї) цієї форми передбачена можливість зазначення інформації про професійні компетенції (знання, навички). Така інформація викладається у довільній формі. Також може бути проставлена відмітка Без вимог.

Добірка публікацій про сучасні компетентності доступна на вебсторінці Національного агентства кваліфікацій за посиланням: https://surl.li/ypzjdv

Все про форму звітності № 3-ПН на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням: https://surl.gd/ulitiu

Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

 


 

Ви стартуєте у професійне життя та мрієте про власну справу? Є чудова нагода отримати грант!

 Якщо вам від 18 до 25 років, подавайте заявку на мікрогрант до 150 000 грн!

Заявка формується через портал «Дія». Для цього потрібно заповнити онлайн-заяву, прикріпити до неї бізнес-план з формою (яка є в додатку «Дії»),  надіслати сформовані дані та очікувати відповідь. З найпоширенішими питанням щодо отримання мікрогранту можна ознайомитися за посиланням: https://surl.li/mtrqtv

Якщо потрібна допомога з подачею заявки чи написанням бізнес-плану, звертайся до офісів підтримки малого і мікробізнесу «Зроблено в Україні», що діють в області на базі Кропивницької, Олександрійської, Новоукраїнської та Голованівської філій обласного центру зайнятості (контакти тут: https://shorturl.at/1K3tt.

На цій платформі ви отримаєте допомогу на будь-якому етапі реалізації задуманого, ми підтримаємо на кожному з них!

На Кіровоградщині є перша переможиця молодіжної складової грантової програми «Власна справа». Її історія тут: https://surl.li/qzrwgw

Є питання щодо отримання мікрогрантів/грантів? Звертайтеся на гарячу лінію обласного центру зайнятості за тел. +38 (093) 478 70 81

Не втратьте свій шанс на старт власного бізнесу!

 

 


ЕДИНУ В УКРАЇНІ ОСЕТРОВУ ФЕРМУ СТВОРИВ ГРАНТЕР З КІРОВОГРАДЩИНИ

Тімуш Роман: «Це не бізнес, це справа всього життя!»

 

У місті Гайворон Кіровоградської області розташована єдина в Україні працююча ферма з вирощування осетрів – від ікри до дорослих рибин.

Ідея вирощування цього виду риби виникла у засновника підприємства і керівника Тімуша Романа Сергійовича на початку 2021 року. Виробництво ж запустили у 2022 році.

«ТОВ «КАРАТ-928» – це український виробник з вирощування риби цінних порід. І навіть попри те, що на початку 2022 року почалась війна, виробництво запрацювало і зараз активно розвивається. Ми вирощуємо три види осетрових і маємо широкий асортимент мальку: білуга, стерлядь, бестер, сибірський осетр, калуга, севрюга та інші підвиди. Працюємо за усіма відповідними стандартами та новітніми технологіями, застосовуємо сучасні автоматизовані системи і техніку. Основними нашими замовниками є акваферми, заклади торгівлі та харчової промисловості тощо. Таких цехів в Україні більше немає», – підкреслює грантер.

Керівник підприємства зауважує, що сам процес розведення риби і її вирощування дуже цікавий та багаторівневий. На площі 300 м² встановлені 33 басейни, що дозволяє вирощувати 100 тис. мальків на рік. Рибопосадковий матеріал вирощується в спеціальних розплідниках. Воду в системі очищує механічний фільтр – барабан, що переганяє через себе 200 кубометрів на годину. Далі вода переходить в біологічний фільтр. Потім воду насичують киснем і вона потрапляє у басейни. Найбільші осетри, які виросли з першої закладки ікри у березні 2022 року, сягають ваги від 8 до 10 кг.

Роман Сергійович ділиться спогадами, як саме виникла думка взяти участь у грантовій програмі: «Наше підприємство вже мало цех по вирощуванню риби. Але дуже хотілося реалізувати таку бізнес-ідею, як другий цех для розведення осетрів. Щоб придбати все супутнє обладнання і налагодити виробництво, необхідні були чималі кошти. Я підготувався і подався на грант. Коли отримав ствердне рішення, відразу зайнявся розширенням діяльності. У нашій області немає подібних підприємств і це дуже мотивувало до розгалуження напрямків роботи. Хотілось працювати передусім для своєї громади, а далі нарощувати об'єми, виходячи на ринок сусідніх областей. Було важливим і те, щоб люди про нас знали, як про вітчизняного виробника на всеукраїнському рівні».

Наразі грантер працевлаштував двох фахівців на посади «менеджер з продажу» та «підсобний робітник». В укомплектуванні кадрів допомогла служба занятості.

У планах директора збудувати третій цех, значно більший за розмірами, де рибне виробництво буде відбуватись саме під час весняного та літнього періоду. Також підприємець хотів би побудувати лабораторію, де отримання ікри з рибин буде відбуватись методом охолодження. Планується й розширення штату, працевлаштування ще 2-3 працівників відповідних профільних посад.

«Це не бізнес, це справа всього мого життя, яку я плекаю, як власне дітище. Є куди розвиватись в даному напрямку! Тож націлений тільки вперед!», – натхненно стверджує Роман Сергійович.

 Довідково. Детальніше ознайомитись з процесом виробництва можна на телеканалі Суспільне Кропивницький за посиланням: https://surl.li/piektr

 

 


Основи FPV: від початку до майстерності

 

За останні роки безпілотні літальні апарати та системи FPV стрімко розвиваються та стають все більш затребуваними серед ентузіастів та професіоналів. Щоб надати можливість всім бажаючим освоїти ази збору дронів та підготуватися до практичного застосування, викладачами Львівського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості спільно з соціальними партнерами був розроблений курс «Основи FPV. Від початку до майстерності».

Тож, для тих, хто бажає створювати дрони власними руками запрошуємо на навчання за напрямом «Основи FPV: від початку до майстерності».

Навчання стартує 17 березня і триватиме до 01 квітня, та проводитиметься викладачами Львівського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.

Курс включає такі навчальні модулі:

  • знайомство з FPV: світові тренди та підбір обладнання;
  • тренування пайки на макетних платах;
  • збір рами дрона. Кріплення моторів. Пайка регулятора;
  • зйомка та редагування Відео. Встановлення ПЗ для програмування дрона;
  • прошивка та налаштування FPV;
  • основи керування FPV- дроном;
  • робота з симулятором.
  • запуск зібраних дронів у польових умовах.

 

Не втрачайте шанс опанувати інженерний курс, який навчить вас збирати та налаштовувати дрони! Станьте фахівцем у галузі безпілотних літальних апаратів!

Зацікавила інформація? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

Онлайн-графік формування навчальних груп можна переглянути тут: https://is.gd/A1GYNF

#служба_зайнятості #професійне_навчання

 


Чи може роботодавець в інформації про вакансію зазначати вимоги до статі та віку працівника?

 

Питання заповнення форми звітності № 3-ПН врегульовані Порядком подання форми звітності № 3-ПН “Інформація про попит на робочу силу (вакансії)”, затвердженим наказом Міністерства економіки України від 12 квітня 2022 року № 827-22, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25 травня 2022 року  № 565/37901.

Інформація щодо вимог до кандидата на працевлаштування зазначається роботодавцем у відомостях про вакансію. Можуть бути зазначені, серед іншого, вимоги щодо освітнього рівня, освітньо-кваліфікаційного рівня, спеціальності, професійної кваліфікації, стажу роботи.

Може бути зазначена також інформація про додаткові вміння, знання, навички, вимоги до працівника.

Але такі вимоги не мають містити дискримінаційних обмежень.

Так, заборонено роботодавцю в оголошеннях про вакансію зазначати обмеження щодо віку кандидатів, пропонувати роботу лише жінкам чи чоловікам, за винятком специфічної роботи, яка може виконуватися виключно особами певної статі. Забороняється висувати вимоги, що надають переваги одній із статей.

З інформацією щодо недопущення порушень законодавства про працю можна ознайомитися на вебсторінці Держпраці, посилання тут: https://dsp.gov.ua/faq/

Все про форму звітності № 3-ПН на вебсторінці Державного центру зайнятості за посиланням https://surl.li/iuxwaq

Є питання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

 

#Електронний_кадровий_клуб

 


 

Перший роботодавець Знам’янки отримав майже 100 тисяч за облаштування робочого місця особи з інвалідністю

Компенсаційна програма для роботодавців, які облаштували робочі місця для громадян з інвалідністю, діє.

Про це свідчить яскравий приклад ТОВ «Акватек-М», яке першим на Знам'янщині скористалося вказаною державною програмою. Діяльність товариства пов’язана з прісноводним рибальством.

Роботодавець облаштував робоче місце для учасника бойових дій – Клімовича Василя Віталійовича, який має другу групу інвалідності у зв’язку з пораненням, що отримав захищаючи Батьківщину. Робота чоловіка полягає в охороні ставків. Для працівника, серед іншого, було придбано монокуляр – спеціальний оптичний прилад для дальнього спостереження в умовах низької видимості.

Сума компенсації на облаштування робочого місця В. Клімовича складає 80 тис. грн. «Я вирішив скористатись цією програмою, насамперед тому, що вона дала мені можливість підтримати ветерана війни, який пройшов нелегкий службовий шлях і зараз потребує особливої уваги до своїх потреб. По-друге ж, це в значній мірі компенсує дороговартісне обладнання, що полегшує роботу моїх фахівців», – відзначає керівник ТОВ «Акватек-М» Євгеній Ігорович.

Сподіваємось, що ця історія стане прикладом для інших роботодавців, адже створення безбар'єрного середовища у сфері зайнятості осіб з інвалідністю,  пристосування робочого місця до певних потреб працівника, облаштування робочого місця  спеціальними та допоміжними засобами для працевлаштованої особи з інвалідністю дозволить таким громадянам повноцінно соціалізуватися у суспільстві.

 


 

Чи можуть бути використані професійні стандарти під час заповнення відомостей про вакансію?

 

Так, можуть.

Складовою частиною форми звітності № 3-ПН є додаток Відомості про вакансію(ї). У цих відомостях зазначається детальна інформація про вакансію.

У разі якщо в інформації про вакансію мова йде про нове робоче місце (яке можливо вперше створюється) та в інших випадках, працівник кадрової служби може використати інформацію, яка викладена у відповідному професійному стандарті.

Довідково. Ознайомитися з професійними стандартами можна на вебсторінці Національного агентства кваліфікацій,  посилання тут:

https://register.nqa.gov.ua/profstandarts

 

#Електронний_кадровий_клуб

 


Опануй сучасність ділової комунікації!

 

У сучасному світі професійна взаємодія та ефективна комунікація відіграють ключову роль у розвитку бізнесу, кар’єри та особистої продуктивності.

Є бажання професійно зростати та вибудовувати ділові відносини з колегами та партнерами, вести переговори, уникати конфліктів та досягати взаєморозуміння? Запрошуємо на курси цільового призначення за навчальною програмою «Професійна взаємодія. Сучасні принципи ділової комунікації».

Де проходитиме навчання? На бaзi Львівського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.

Навчання починається 18 березня 2025 року

Під час навчання ви дізнаєтесь про:

основи професійної взаємодії та етикет ділового спілкування;

новітні підходи до ведення переговорів;

інструменти для ефективної комунікації в команді та з партнерами;

стратегії подолання конфліктів та управління комунікативними ризиками.

Інвестуйте у свої навички сьогодні – це запорука успіху в майбутньому!

Не проґавте можливість удосконалити свої вміння та отримати корисні інструменти для професійного розвитку.

Не зволікайте і навчайтеся! Є інші питання щодо організації професійного навчання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

Онлайн-графік формування навчальних груп можна переглянути тут: https://is.gd/A1GYNF

#служба_зайнятості #професійне_навчання

 

 


Логістичний менеджмент: ефективні рішення для сучасного бізнесу

 

Бажаєте підвищити свою кваліфікацію у сфері логістики та ефективного управління  ланцюгами постачання? Державна служба зайнятості запрошує на курс «Логістичний менеджмент: основи, види, міжнародні аспекти», де є можливість отримати актуальні знання та практичні навички для успішної роботи в сучасних бізнес-умовах.

Під час навчання ви дізнаєтесь:

  • основи логістичного менеджменту та його ключові функції;
  • види логістики: транспортна, виробнича, дистрибуційна тощо;
  • оптимізація логістичних процесів та управління витратами;
  • міжнародна логістика: митне регулювання, глобальні ланцюги постачання;
  • інноваційні технології у логістиці та сучасні тенденції.

Стартуємо 20 березня 2025 року на бaзi Львівського центру професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості.

Отримайте конкурентні переваги та станьте затребуваним фахівцем у сфері логістики!

Є інші питання щодо організації професійного навчання? Звертайтеся до фахівців філій обласного центру зайнятості/їхніх структурних підрозділів за місцем вашого перебування. Контакти тут: http://surl.li/pacfp

Онлайн-графік формування навчальних груп можна переглянути тут: https://is.gd/A1GYNF

 

#служба_зайнятості #професійне_навчання


 

Облаштоване робоче місце для особи  з інвалідністю – інструмент для професійної реалізації та інтеграції

 

Піщанобрідський професійний аграрний ліцей Кіровоградської обласної ради – один із перших навчальних закладів області, який скористався програмою компенсації за облаштування робочого місця працевлаштованої особи з інвалідністю.

Гуров Віктор Анатолійович – учасник бойових дій, під час несення військової служби отримав ІІ групу інвалідності. Чоловік – викладач, майстер виробничого навчання з професій сільськогосподарського напряму (професій «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування», «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва»).

Маючи групу інвалідності, чоловік потребував інклюзивних умов праці.   Дбаючи про  кваліфікованих освітян та усвідомлюючи неоціненний внесок військовослужбовця у захист території та цілісності нашої держави, керівництвом навчального закладу було облаштовано робоче місце для його повноцінної праці у навчальному закладі. Зокрема, придбано персональний комп’ютер, монітор, проектор, інтерактивну дошку INTBOARD, яка поєднує інновації та класичний освітній процес, допоміжні засоби для її фіксації, кріплення для проектора та інше.

Майстер виробничого навчання Гуров Віктор підкреслює, що переваги інтерактивної дошки значно спрощують організацію навчального процесу. Наразі це універсальний мультимедійний комплекс, який дозволяє викладачам пояснювати новий матеріал з центру класу,  взаємодіяти одночасно кільком учасникам освітнього процесу, поліпшує здійснення  перевірки засвоєного матеріалу. До того ж, було придбано зручне багатопозиційне крісло, що знижує навантаження на хребет та корегує зручне положення для сидіння під час тривалої сконцентрованої роботи.

«Коли я дізналася від фахівців служби зайнятості про те, що роботодавець, який працевлаштував людину з інвалідністю та підготував для неї робоче місце, має можливість отримати компенсацію вартості облаштування такого місця, зволікати я, як керівник, не могла», – відзначає директорка закладу Тетяна Ліщенюк.

За облаштування робочого місця для викладача за програмою, яку адмініструє Державна служба зайнятості, державою компенсовано роботодавцю 70 тисяч гривень.

За словами Т. Ліщенюк, співпраця з Добровеличківським управлінням Новоукраїнської філії обласного центру зайнятості триває не перший рік. Таке вдале співробітництво включає добір працівників, підвищення професійних компетенцій освітян, у т.ч. шляхом отримання ваучера, проведення  профорієнтаційної роботи зі студентською молоддю, яка має наміри робити перші кроки у професійне життя. Навчальний заклад відчуває  реальну допомогу, тому планує співпрацювати зі службою зайнятості у напрямку отримання низки соціальних послуг і надалі.

 


 

Чи передбачено виплату стипендії під час професійного навчання безробітного?

 

Ні, не передбачено.

Однак слід зазначити, що у разі коли період проходження професійного навчання безробітного співпадає з періодом отримання допомоги по безробіттю, то особа отримує таку допомогу (у межах строку виплати допомоги по безробіттю).

Одночасно з цим інформуємо, що з 01 березня 2025 року набрав чинності Закон України від 15 січня 2025 року № 4219-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю” (далі - Закон). Закон буде введено в дію з 1 січня 2026 року.

Законом, серед іншого, вносяться зміни до Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття” – частина третя статті 22 доповнена абзацом наступного змісту:

“Для осіб, зазначених у частині першій статті 30 Закону України Про зайнятість населення, виплата допомоги по безробіттю здійснюється протягом строку, визначеного для проходження підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації.”.

Тож відповідні категорії безробітних будуть мати право на отримання допомоги по безробіттю під час всього періоду проходження професійного навчання.

Наразі, розмір такої допомоги відповідатиме мінімальному розміру допомоги по безробіттю (частина 3 статті 23 Закону України “Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”).

Довідково. Ознайомитися зі статтею 30 Закону України Про зайнятість населення (як і в цілому з ним) можна на вебсторінці Державного центру зайнятості, посилання тут: https://www.dcz.gov.ua/low/lowlist?filter=zacon

 

#Правовий_порадник_шукача_роботи

 


 

Цьогоріч ваучер на безоплатне навчання від служби зайнятості отримали 4500 українців

У час постійних змін та економічних викликів ваучери стають важливим інструментом для здобуття актуальних навичок, відкриття нових кар’єрних перспектив та забезпечення конкурентоспроможності на ринку праці.

У цьому році ваучери на безоплатне навчання від служби зайнятості отримали 4500 українців, з них 130 – мешканці Кіровоградщини.

Серед категорій отримувачів понад 3400 – людей віком 45+, понад 630 –внутрішньо переміщених осіб, понад 250 – людей з інвалідністю та понад 130 учасників бойових дій.

Найбільше ваучерів отримали на Дніпропетровщині, Хмельниччині та на Львівщині. Найпопулярніші професії/спеціальності, які цьогоріч українці обирали за ваучерами: «медсестринство», «медицина»; «кухар», «соціальний робітник» та «водій автотранспортних засобів».

Ваучер можуть отримати громадяни, які мають професійно-технічну або вищу освіту, не перебувають на обліку в службі зайнятості як безробітні і не навчались за рахунок Фонду соціального страхування від безробіття протягом останніх 3 років. Зокрема, ваучер доступний для:

• українців віком 45+ з мінімум 15-річним офіційним трудовим стажем;

• учасників бойових дій, які звернулися протягом 3 років після демобілізації;

• осіб з інвалідністю та статусом «ВПО»;

• звільнених з військової служби за станом здоров’я або через скорочення штату;

• колишніх військовополонених;

• громадян, які отримали поранення або каліцтво під час воєнного стану в Україні.

Максимальний розмір ваучера – 30 280 грн.

Програма має позитивний вплив як на професійний розвиток, так і на емоційний стан її учасників. Це підтверджують результати опитування, проведеного службою зайнятості серед понад 10 тис. випускників. Зокрема, 42% респондентів, які скористалися ваучером, відзначили покращення самооцінки та емоційного стану, що свідчить про важливий психологічний ефект програми. Крім того, 28% знайшли роботу, що підтверджує її ефективність у кар’єрному розвитку.

Нагадаємо, що ваучер на навчання  дає право підвищити кваліфікацію чи пройти перепідготовку за однією з 155 професій та спеціальностей в більшості закладів освіти з ліцензією Міністерства освіти та науки України. Їх  перелік  кожні 3 місяці публікується на сайті відомства. Для учасників бойових дій є пільги – ваучери на спеціальності «Економіка» та «Менеджмент» доступні лише для них.

Навчатися можна як в закладах професійно-технічної освіти, так і здобути вищу освіту. Зокрема, можна опанувати нову професію в одному з восьми центрів професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості, які пропонують понад 400 програм, орієнтованих на потреби ринку праці та сучасні вимоги роботодавців.

Програма фінансується за кошти Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Щоб подати заявку на навчання та дізнатись іншу корисну інформацію про ваучер переходьте за посиланням: https://surl.li/wqtsev

#ваучер #навчання

 


Чи можуть приватні агентства зайнятості сприяти у працевлаштуванні особам з інвалідністю?

 

Так, можуть.

Нагадаємо, що діяльність суб’єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні в Україні (приватних агентств зайнятості), суттєво врегульована нормами розділу VI Закону України “Про зайнятість населення”. Частиною 2 статті 36 вказаного Закону визначено, що до послуг з посередництва у працевлаштуванні належать, серед іншого, пошук роботи та сприяння у працевлаштуванні особи. Жодних обмежень щодо пошуку роботи для осіб з інвалідністю не передбачено.

Тож приватні агентства зайнятості можуть сприяти у працевлаштуванні особам з інвалідністю, як і іншим шукачам роботи.

Зазначимо, що питання працевлаштування осіб з інвалідністю регулюються також положеннями Закону України “Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні”. До цього Закону внесені значні зміни Законом України від 15 січня 2025 року. № 4219-IX “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення права осіб з інвалідністю на працю” (наберуть чинності 01 січня 2026 року). З урахуванням змін, зокрема, передбачається, що забезпечення прав осіб з інвалідністю на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою виконання роботи вдома або дистанційно, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до роботодавця або до регіональних центрів зайнятості (їх філій) чи суб’єктів господарювання, які надають послуги з посередництва у працевлаштуванні (приватних агентств зайнятості).

Закон України від 15 січня 2025 року № 4219-IX доступний на парламентській вебсторінці,  посилання тут: https://surl.gd/cuwtoh

#Порадник_посередника

 


 

Гендерні стереотипи та вибір професії: як не дати упередженням керувати майбутнім

Суспільство поступово відходить від стереотипів про існування «чоловічих» та «жіночих» професій, але вони все ще впливають на вибір шляху. Через упередженість, жінки рідше обирають технічні спеціальності, а чоловіки – гуманітарні. Навіщо і як це можна змінити?

Задоволення від роботи – це шлях до матеріального благополуччя і відчуття приналежності до чогось важливого.

Тому необхідно, обираючи професію, щоб людина орієнтувалася на власні здібності, інтереси та вподобання, а не на очікування суспільства. Адже якщо людина знайде у професії себе, тоді її почнуть шукати і роботодавці, незалежно від її статі.  Як жінки здатні досягати успіхів у науці, управлінні і роботі з технікою, так і чоловіки – у педагогіці, дизайні і медицині.

Ось кілька корисних порад як обрати професію без упереджень:

1. Досліджуйте свої інтереси та сильні сторони.

2. Спробуйте себе в різних сферах через курси або стажування.

3. Спілкуйтеся з людьми, які працюють у цікавих для вас галузях.

4. Зверніться за консультацією до фахівців служби зайнятості. Консультанти з профорієнтації допоможуть знайти найкращий варіант!

Також зараз діє проєкт щодо організації професійного навчання жінок для працевлаштування у сферах, де вони були недостатньо представлені. Корисна інформація про навчання жінок за експериментальним проєктом та участь у ньому доступна за посиланням: https://surl.gd/pvtkav

 

Фото без опису